Aktív pihenés: A meditáció képes fiatalitani, tudományos bizonyitékok!

Szeretettel köszöntelek! Aktív Pihenés klub közösségi oldal/ www.akciosnyaralasok.hu

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5591 fő
  • Képek - 591 db
  • Videók - 750 db
  • Blogbejegyzések - 640 db
  • Fórumtémák - 75 db
  • Linkek - 466 db

Üdvözlettel,
Surányi Natália
Aktív Pihenés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek! Aktív Pihenés klub közösségi oldal/ www.akciosnyaralasok.hu

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5591 fő
  • Képek - 591 db
  • Videók - 750 db
  • Blogbejegyzések - 640 db
  • Fórumtémák - 75 db
  • Linkek - 466 db

Üdvözlettel,
Surányi Natália
Aktív Pihenés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek! Aktív Pihenés klub közösségi oldal/ www.akciosnyaralasok.hu

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5591 fő
  • Képek - 591 db
  • Videók - 750 db
  • Blogbejegyzések - 640 db
  • Fórumtémák - 75 db
  • Linkek - 466 db

Üdvözlettel,
Surányi Natália
Aktív Pihenés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek! Aktív Pihenés klub közösségi oldal/ www.akciosnyaralasok.hu

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5591 fő
  • Képek - 591 db
  • Videók - 750 db
  • Blogbejegyzések - 640 db
  • Fórumtémák - 75 db
  • Linkek - 466 db

Üdvözlettel,
Surányi Natália
Aktív Pihenés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Örömhir: a meditáció jó hatása immáron "hivatalosan" is elismert. Ma a Kossuth Adón hallottam Bánki M. Csaba pszichiáter és régóta híres pszichofarmakológustól,

(Dr. Bánki M. Csaba magyar pszichiáter, pszichofarmakológus. A Magyar Tudományos Akadémia Klinikai Orvosi Bizottságának tagja, a Doktori Tanács titkára. A Magyar Neuropszichofarmakológiai Egyesület elnöke. Az Északkelet-magyarországi Rezidensképző Központ vezetője. Az orvostudományok kandidátusa (1987), doktora (1994).)

hogy a meditáció képes megváltoztatni az agy ANATÓMIÁJÁT! 
Vagyis nem csak egy "jó közérzetet" stb. hanem bizonyitható fizikai változásokat okoz az agyban. Próbáltam megkeresni a hangfelvételt, hogy azt rakjam fel, de sajnos még nem találtam, érdemes meghallgatni. Elmondta pl. hogy megakadályozza az agy öregedését, azaz a vizsgálatokban képesek voltak egy speciális műszerrel mérni az agy "biologiai életkorát". Eredmény, akik régóta meditáltak 10-12 évvel (!) volt az agyuk fiatalabb.

Aki nem akarja, hogy az agya öregedjen túl gyorsan, lelassíthatja meditációval!

Nemsokára indítok kezdő meditációs tanfolyamokat, online is!

Jelentkezni itt lehet: holisztikuselet@gmail.com

A meditációt bármely életkorban meg lehet tanulni, azonban nem mindegy hogyan gyakoroljuk, ezért jó kezdetben a szakképzett segítség.

Ezt a cikket találtam ebben is hasonló figyelemreméltó adatok vannak:

Elképesztő hatással van az agyra a meditáció! Kutatók bebizonyították!
Posted on 2015/03/09 by Bellini in Lélektár

Kutatások kimutatták, hogy a meditáció új sejtek megjelenését eredményezi és hatására fejlődik az agyvelő szürkeállománya – a Harvard kutatói MR vizsgálatok segítségével mutatták ki, hogy a meditálás fiziológiás változásokat hoz létre a szürkeállományban.

A vizsgálatokon résztvevő személyek agyának egyes részei megnövekedtek, mindössze 8 hét rendszeres meditálás után. A kutatás eredményeit 2011-ben tették közzé, ezzel első ízben dokumentálva a meditáció okozta fizikai változásokat az agy szintjén.
A tanulmányt a Massachusetts General Hospital-ban végezték a Harvard Egyetem kutatói. A vizsgálat alanyai egy 8 hetes meditációs tréningen vettek részt – ez idő alatt átlagosan napi 27 percen keresztül hallgatták egy meditációs kurzus hanganyagát.
A csoport résztvevői ugyanakkor hetente egyszer találkoztak. MR felvételeket készítettek az alanyok agyáról két héttel a vizsgálatok megkezdése előtt, illetve a 8 hetes program lejárta után. Emellett egy kontrollcsoportban is elkészítették ugyanezeket a felvételeket, akik viszont nem hallgattak meditációs hanganyagokat.
Az eredmények:
A résztvevők arról nyilatkoztak, hogy kevésbé érzik stresszesnek magukat a 8 hét után. Az MR felvételek alapján csökkent a szürkeállomány kiterjedése az amigdala nevű neuroncsoport szintjén (amely az érzelmi reakciók feldolgozásában játszik szerepet – működészavara pedig szorongást, félelmet vált ki) és nőtt a hippokampusz szintjén.
Az amigdala az agy azon területe, ahol a szorongás és félelem kontrollja valósul meg, valamint itt jön létre a „fight or run” (üss vagy fuss) válaszreakció. A hippokampusz, ahol a szürkeállomány denzitásának (sűrűségének) növekedését kimutatták, az agy azon területe, amely a memóriát, öntudatot, befelé fordulást, együttérzést és tanulási folyamatokat irányítja.
Következtetés:
A tanulmány azt igazolja, hogy a meditáció hatására fejlődnek az agysejtek. Az amigdala zavarainak csökkenése a test stresszreakciójának csökkenését vonja maga után, amit az alanyok egy relaxált állapotként és a stressz csökkenéseként fogalmaztak meg. Ezzel a csökkenéssel egyidőben az amigdala körüli prefrontális lebeny mérete növekedhet – az agy ezen része befolyásolja a döntési folyamatokat, tudatosságot valamint a koncentrációs képességet.

Mindezek alapján tehát elmondható, hogy a meditáció új agysejtek fejlődését segíti elő, növeli a szürkeállomány kiterjedését és javítja az agy stresszre adott reakcióit, fejleszti a koncentrációs képességet, valamint növeli a tanulási- és memóriakészségeket.

Forrás: http://filantropikum.com/elkepeszto-hatassal-van-az-agyra-…/

Címkék: fiatalság megőrzése meditáció

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Káposzta János 6 órája új videót töltött fel:

Káposzta János 7 órája új videót töltött fel:

Káposzta János 7 órája új videót töltött fel:

Káposzta János 2 napja új videót töltött fel:

Káposzta János 2 napja új videót töltött fel:

Káposzta János 2 napja új videót töltött fel:

Káposzta János 4 napja új videót töltött fel:

Káposzta János 4 napja új videót töltött fel:

Káposzta János 4 napja új videót töltött fel:

Káposzta János 1 hete új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu